TAPPING - EFT
Od dnia 18.01.2009 stronę odwiedzono
 230056   razy.

http://amix.org.pl

RUNDKA czyli DĄŻYMY DO „0” - praktyczne wykorzystanie techniki

Do Podstawowej Receptury Craig dodał jeszcze 3 dodatkowe elementy, które wspomagały proces i ułatwiały zauważanie efektów - bowiem celem EFT jest osiągnięcie poziomu „0”, który świadczy o tym, że problem przestał nam dokuczać.
Wszystkie te elementy wchodzą w skład tzw. RUNDKI.

Rundka to umowne pojęcie. Składa się z następujących kroków:

1. Wybór problemu do pracy : Wybierz problem, który cię męczy – bądź konkretny na ile tylko się da.
EFT jest jak strzelanie do tarczy. Im celniej (konkretniej) wymierzysz, tym lepsze będą efekty.
Im bardziej problem zamknięty w przestrzeni i w czasie tym lepiej. Jeśli możesz unikaj uogólnień,np.:
Zamiast wybrać jako problem stwierdzenie: dzieci w klasie mi dokuczały, - poszukaj w pamięci konkretnego zdarzenia, w którym jakieś dziecko czy dzieci w klasie ci dokuczyły, np. w 3 klasie na przerwie Basia i Franek nazwali mnie grubasem i chciało mi się płakać.

2. Skalowanie: Oceń na ile to wspomnienie wywołuje w Tobie dyskomfort.
Najlepiej posłuż się skalą, gdzie 0 – oznacza – nic mi nie robi, a 10 – oznacza – ledwo wytrzymuję.
Zapisz wstępną ocenę intensywności problemu, np. 6

Teraz zastosuj Podstawową Recepturę G. Craiga.

3.Ustawienie: a) Na podstawie wybranego problemu ułóż „negatywną afirmację” i ustal „przypominacz” np. Pomimo tego, że mam odstające uszy i się tego wstydzę, to akceptuję siebie całkowicie.
Przypominacz: odstające uszy, wstyd
b) Opukuj p. karate mówiąc jednocześnie „negatywną afirmację” - 3 razy

4.Sekwencja: opukaj wszystkie punkty po kolei wg wzoru sekwencji.
W czasie opukiwania powtarzaj „przypominacz”.

I wykonaj:

5.Ponowne skalowanie: ponownie oceń na ile to wspomnienie wywołuje w Tobie dyskomfort. Posłuż się tą samą skalą co przedtem.
Jeśli oceniasz, że jest „0” - koniec rundki.

Jeśli nie jest „0”, zapisz jaka jest skala intensywności emocji i ….

i tutaj pojawia się miejsce na powiedzenie ci co dalej.

Sytuacja I.


Jeżeli w trakcie opukiwania lub zaraz po, nie pojawiły się żadne symptomy w ciele, ani inne emocje, a w głowie nie pojawiły się żadne myśli, żadne skojarzenia, obrazy, wspomnienia – z innych sytuacji z twojego życia, to zrób ponownie rundkę i ponownie wyskaluj.

W tej drugiej rundce dodaj w afirmacji negatywnej słowo „pozostałość”, np.: Pomimo tego, że mam jeszcze pozostałość emocji związanych z tym problemem, to jestem w porządku.
Słowo „pozostałość” jest informacją dla twego organizmu, że nadal chcesz pracować nad pozostałościami tego problemu.


Sytuacja II.


Jeśli nadal nie ma „0” - to może nie opukałaś/ opukałeś wszystkich aspektów problemu.
Każdy aspekt wypukaj do „0” jako osobny problem!

przeczytaj więcej o aspektach ...



Sytuacja III.


Jeżeli w trakcie rundki lub bezpośrednio po niej, pojawiły się jakieś symptomy w ciele albo jakieś emocje lub w głowie pojawiły się jakieś myśli, jakieś skojarzenia, obrazy, wspomnienia – z innych sytuacji z twojego życia, to znaczy, że trafiłeś na bardziej złożony problem.
Craig nazywa to „reakcją łańcuchową”, a ja nazywam to wejściem w „proces”.

Co możesz zrobić?

Podążać za tym co się pojawia - również w trakcie kolejnych rundek. Możliwe, że będą to tylko 2 rundki i koniec, a możliwe, że będzie ich dużo więcej.

Pamiętaj!
Nie oceniaj tego co się pojawia, nie decyduj czy to ma sens czy nie. Twój organizm ma własną „logikę” - inną niż Twój świadomy umysł.



* * *

W zakładkach przedstawione zostały przykładowe rundki do "opukiwania".

Można je oczywiście zastosować jeżeli czujemy, że któraś z nich jest bliska naszemu problemowi, ale...podkreślam,są to rundki PRZYKŁADOWE.
Celem ich zamieszczenia jest podpowiedź na co i jak możemy zastosować "opukiwanie".

Jest to tylko sugestia i nie trzeba sztywno trzymać się wzoru, a raczej należy dostosowywać rundki do swoich potrzeb.


Przeczytaj też:

Podstawowa Receptura

Co to jest Psychologiczne Odwrócenie






© by Aleksandra Kowalska, 2009-2017