TAPPING - EFT
Od dnia 18.01.2009 stronę odwiedzono
 202189   razy.

http://amix.org.pl

Technika: „Oczyszczanie zapisanej przeszłości”
(autor techniki: Aleksandra Kowalska)


Jeżeli kiedykolwiek pisałeś pamiętnik albo wiersze i masz je do dzisiaj, to możesz zastosować tę technikę. Szczególnie jest przydatna ona w sytuacji kiedy nie chcemy lub nie potrafimy z jakichś względów rozstać się z tymi zapiskami, a nie są one materiałem do przygotowywanej publikacji czy trzymane jako pamiątka dla potomnych. Technika jest mojego autorstwa. Stworzyłam ją jakiś czas temu dla własnych potrzeb i przetestowałam z powodzeniem na sobie. Przetestowało ją również kilka zaprzyjaźnionych osób z równie pozytywnym skutkiem. Teraz przekazuję ją Tobie.
Jest bardzo prosta, ale skuteczna. Potrafi „oczyścić” znaczny kawałek naszej emocjonalnej przeszłości.

Stosowanie techniki:

1. Zarezerwuj sobie wolny czas - (min. 0,5 h) i miejsce, w którym nikt Ci nie będzie przeszkadzał.

2. Zacznij czytać swoje wiersze/ pamiętnik (najlepiej półgłosem).

3. W trakcie czytania opukuj w kółko po kolei punkty z sekwencji(1-8)

4. Jeżeli poczujesz, że chcesz możesz opukiwać również ręce i włączyć procedurę 9–cio gamową, ale nie jest to konieczne. Opukiwanie pierwszych ośmiu punktów powinno być wystarczające.

5. W trakcie czytania zwróć uwagę na wspomnienia jakie się pojawią, szczególnie jeżeli przyniosą ze sobą jakiś ładunek emocjonalny.

6. Zrób do tego co się pojawi odpowiednie ustawienie i zrób rundkę. Np. czytasz wiersz pełen tęsknoty za utraconą miłością i przypomina Ci się ta osoba, która była powodem napisania wiersza; więc robisz ustawienie:
Pomimo tego, że X mnie porzucił/-ła to ja głęboko i całkowicie akceptuję i kocham siebie.
I opukujesz się powtarzając przypominacz: „ X mnie porzucił”
albo np. czytasz pamiętnik i dochodzisz do fragmentu jak mama niesłusznie cię ukarała i jak bardzo cię to bolało.
Robisz ustawienie:
Pomimo tego, że moja mama niesłusznie ukarała mnie wtedy, gdy .....(krótki opis zdarzenia) i bardzo mnie to bolało, to ja głęboko i całkowicie kocham i akceptuję siebie.
albo
Pomimo tego, że moja mama niesłusznie mnie wtedy ukarała, to ja głęboko i całkowicie kocham i akceptuję siebie.
albo
Pomimo tego, że moja mama niesłusznie mnie wtedy ukarała i bardzo mnie to bolało, to ja głęboko i całkowicie kocham i akceptuję siebie.

7. Następnie zrób rundkę pozytywną, np. taką :
- czubek głowy – uwalniam się teraz od tego wspomnienia
- brew – uwalniam teraz wszystkie emocje z nim związane
- bok oka – decyduję się teraz puścić je wolno
- pod okiem- nie są mi już dłużej potrzebne
- pod nosem- wybieram teraz emocjonalną wolność
- broda- wybieram teraz wolność od kurczowego trzymania się tych wspomnień
- obojczyk – uwolnienie tego jest dobre i bezpieczne dla mnie i dla wszystkich
- pod pachą – pozwalam sobie teraz wypełnić to miejsce miłością i radością


8. Jeżeli w trakcie czytania nie pojawi się nic takiego co zechcesz osobno „opukać” to i tak na zakończenie sesji z zapisanymi wspomnieniami zrób rundkę pozytywną. np.:
– uwalniam się teraz od wszystkich przykrych wspomnień, które zostały przeze mnie zapisane, puszczam je wolno
– uwalniam teraz wszystkie przykre emocje z nimi związane
– decyduję się teraz od nich uwolnić, nie są mi już dłużej potrzebne
- wybaczam teraz wszystkim, którzy sprawili mi przykrość i ból
- wybieram teraz emocjonalną wolność
- wybieram teraz wolność od kurczowego trzymania się przykrych wspomnień
– uwolnienie tego jest dobre i bezpieczne dla mnie i dla wszystkich
– pozwalam sobie teraz wypełnić to miejsce miłością i radością


9. Zakończ sesję krótką chwilą odczucia wew. spokoju
Możesz też sesję zakończyć fizycznym aktem uwolnienia się od zapisanych wspomnień, np. spalić te nad którymi pracowałaś. Możesz też je zostawić, żeby za jakiś czas sprawdzić czy jeszcze są Ci te zapiski potrzebne.



© by Aleksandra Kowalska, 2008-2016